3 Aralık 2010 Cuma

Abdullah Ak Akkışla Yaylasında yeniden hayat buldu


Yaylada yeniden hayat buldu
02 Aralık 2010 Perşembe 16:38

Merhaba Şehir ekinin Güneysınır durağında yolumuz ‘senatör’ olarak bilinen ve uzun yıllar Ankara’da üst düzey görevlerde bulunduktan sonra kalp rahatsızlığı nedeniyle memleketi Güneysınır’a geri dönen Abdullah Ak’ın Akkışla Yaylası’nda bulunan evine düştü.
‘Senatör’ Abdullah Ak’ın yaptığı kahveyi yudumlarken, neden senatör denildiğini ve Ankara’da hangi işlerle meşgul olduğunu sorduk. Kendisine gerçekleştirdiğimiz ziyaretten büyük memnuniyet duyan Abdullah Ak, eski Başbakanlardan Turgut Özal’ın danışmanlığını yaptığını, yine eski Başbakanlardan Adnan Menderes’in oğulları ile birlikçe çeşitli işler yaptığını, Tes-iş ve Türk-İş genel merkezinde üst düzey görevlerde bulunduğunu, kalp rahatsızlığı nedeniyle 11 yıl önce memleketi Güneysınır’a geldiğini söyledi.
Eşinin ölümünün ardından yalnız yaşadığını ve Akkışla Yaylası’nın kendisi için önemli bir yeri olduğunu belirten Abdullah Ak, “Ankara’da bulunduğum sıralarda kalp hastası olduğumu doktorlar teşhis etti. Uzun bir tedavi süreci geçirdim. Daha sonra doktorum, benim için yapabilecekleri her şeyi yaptıklarını söyledi. Stresten uzak, temiz, havadar bir yerde yaşamam durumunda iyileşme şansımın daha da yüksek olacağını söylediler. Düşündüm, tarif ettikleri yer, memleketim Güneysınır’daki Akkışla yaylasıydı. Orman Kanunu, buraya ev yapmak için izin vermiyordu. Fakat doktor raporu ile olunca izin verildiğini öğrendim. Doktorlar rapor verdi, ben de hemen buraya geldim ve kendime bir barınak yaptım. Yaz, kış demeden yılın dört mevsimi burada yaşamaya başladım. Başta biraz zorluk çeksem de sonraları alıştım, burası beni yaşama yeniden bağladı. İhtiyaçlarımı giderebilmek için haftanın belli günlerinde ilçe merkezine gidiyor, sonra yine ait olduğum yere yani Akkışla yaylasına geri dönüyorum. Burada her yer çamlık, çok temiz bir havası var. İnanır mısınız, ben burada yaşamaya başladıktan sonra kendimi çok daha iyi hissetmeye başladım. Her geçen gün daha iyi olduğuma inanıyorum” diye konuştu.
Akkışla yaylasında elektrik olmadığı için büyük zorluklar yaşadığını ifade eden Abdullah Ak, “AKP Konya Milletvekili Hasan Angı bir ziyaret gerçekleştirmişti. Ziyaretinde ona elektrik sorunumuzu anlattım. O da bana ne zaman yapılacağına varıncaya kadar söyledi. Sonra sağ olsun, aynen dediği gibi oldu. Günü gününe söylediği gibi elektrik direkleri dikildi. Hatlar çekildi ve elektrik verildi” dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder